facebook

Rabu, 20 Mei 2015

Tefal Actifry Vs Philips Airfryer : Mana Lagi Best?


Alhamdulillah, Isnin lepas sampai juga Philips Airfryer Viva Collection ni kat saya. Ambil dari MIL yang baru touch down dari UK, transit di KLIA.

HD9230/20 Viva Airfryer Pic Sumber: Google




Dalam masa yg sama SIL dah tolong purchasekan juga Actifry. Ni kes dah purchase Philips, ada member share keseronokan guna Tefal sampai saya dah tak tahu nak yg mana satu. So beli la dua-dua sbb harga nak compare beli kat Malaysia, memang UK jauhhh lebih murah. Since saya tak mau susahkan family in law bawak brg berat-berat, survey dengan kawan yg pernah duk sana option nak bawa balik Malaysia. Lucky me, dia offer nak tolong bawakan since dia akan ke UK hujung May ni. Alhamdulillah..

Model Actifry yang saya beli ni macam ni:

Tefal GH-806115 ActiFry Plus Fryer
Gambar Sumber Google




Jenuhla mikior mana 1 saya nak guna ni. 
Bila rasa dah firm, goyah. Firm, goyah balik baca review pasal both product ni.

Maklumlah, barang mahal. Sekali beli mestilah nak yang terrrrrrrrrrbaik. Kan? Bukan nak beli selalu. 



So selain baca review di internet, buat sedikit survey di FB jugak:








Haaa tuu diaa.. Amacam? Korang pening jugak x nak pilih? 

Best sangat kan review dua-dua ;')

Mat saleh pun ada buat comparison di sini tapi kalau perasan bahagian power consumption tu tak tepat untuk saya. Sebab both my Actifry dan Airfryer sama power consumptionnya; 1400W. So kalau di web tersebut kemenangan berpihak kepada Actifry (3:2, nisbah kemenangan mengikut kategori), bila kategori power consumption dah omit, jadila seri 2:2.


Di amazon.co.uk pun ada membahaskan topik yang sama di sini. Rata-rata menyatakan kelemahan Actifry adalah pada ke-fragile-annya. Warranty di Malaysia pula void untuk Tefal AF ni. Berbanding dengan Airfryer, warranty worldwide cover 2tahun. Kalau baca review Nor Azlin dalam post FB saya di atas pun, beliau masih berpuas hati dengan  performance PAFnya yang dah berusia 4tahun. Tapi dari segi versatile tu PAF memang x dpt challenge TAF.


So setelah menimbang-nimbang. Saya berkeputusan untuk menunggu Tefal Actifry saya dan let go my Philips Airfryer.


So, kalau ada sesiapa yg sedang mencari Philips Airfryer, boleh contact saya ye. Ready stock. New item still dalam kotak. Fresh from UK. Plan pembayaran boleh dibawa berunding. For the best deal, pleaseee Whatsapp saya 0137995574.

Ni iklan saya di Mudah.my --->nego meh





Tiada ulasan:

Catat Ulasan